Nattstjärna<3

Måndag 16/8-08

natten till12/6-08 föddes Nattstjarna



Tritlas föl kom natten till torsdag!!!
Jag var i skolan och spelade brännboll på en stor äng med alla sjuor när jag fick sms:et från Linda att Tritla hade fölat.
Jag skrek rakt ut och började gråta.=)
Allt släppte. Väntan var över och jag var asglad över att allt hade gått bra!
Jag berättade att jag hade blivit "mamma" och stack hem.=D
Turen var verkligen med mig för när jag skulle cykla ut från tomten på min cykel till stallet så kom Mini och Linnea förbi i bil och jag fick skjuts till stallet.
Presentation:
Stjärna är grå, svart med en vit stjärn i pannan(vit prick)
Hon är helt perfekt
Det riktiga namnet Nattstjarna är isländskt, betyder nattstjärna och utalas s, t, j, a. inget sh-ljud med andra ord.
Lilla Stjärna har blivir riktigt busig nu när hon är 5 dar gammal.
Tritla trivs som mamma! Men hon kan inte få mycket sömn. stärna ska dia nästan en gång i halvtimmen och när Stjärna sover så vaktar Tritla.
Stjärna är Tritlas sjätte föl tror jag.
Tritla är en jättebra mamma!
Tritla fyller 19 år den 24.

Farmor och Farfar har varit hos oss i helgen. Det var mysigt. Dom åkte ikväll.

Jag hade skolavslutning i fredags så nu är det sommarlov=)


Kommentarer
Postat av: Carro

åh Guva rooligt anna :D

awwwh guva sööt hon är :D <33

2008-06-17 @ 12:21:26
URL: http://jippis.blogg.se/
Postat av: Carro

Tack Anna =D <33

jag är faktist nöjd med den oxå =)

Jaa , maratonet ägde =D <33

2008-06-24 @ 10:13:54
URL: http://jippis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0